onsdag den 3. november 2010

Det er .....

.. Risengrød med kanelsukker og smørklat - uhmm, hvor det smagte.

Kan i huske    - ren nostalgi :)

Da børnene var små, havde vi en grøddag om ugen, det var let, det smagte godt og det kostede ikke ret meget.

På et tidspunkt forsvandt den grøddag, ingen kan huske hvornår eller hvorfor. Måske fordi vi fik flere penge mellem hænderne, måske blev vi trætte af det, men nu er traditionen genoplivet :)

Vi var blevet enige om det skulle være byg-grød den første gang. Årsagen, at så ville manden godt lave mad :) . Men, men det var totalt umuligt af finde byggryn i vores by :( .

Et af de steder hvor jeg spurgte efter byggryn, stod der en ældre herre ved siden af mig, og hans kommentar var ; de unge aner jo slet ikke hvad det er. Det måtte jeg jo give ham ret i.

Det blev som overskriften siger; risengrød og så blev det mig der måtte lave den :)

Men i næste uge må jeg se at få bud til helskost i Odense- de må da ha' det, ikke???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...