søndag den 7. november 2010

(klirklir) GLAS

Så har jeg været på woorkshop med glasperler hos Louisa i Ebeltoft.

Det var en rigtig inspirerende og hyggelig dag. Jeg fik ikke lavet helt så meget som jeg havde håbet, men det var ok. Tingene går jo ikke altid som man håber.

Perlerne kommer med posten en dag i næste uge, de skal lige afspændes først.  Derfor får i lige et billed af  et andet glasarbejde, et lille billed i floatglas, som jeg også arbejder med. Vil skrive mere om dette senere-







Glas der har været varmet op til ca. 1000 gr. skal, for at det ikke går i stykker, afspændes i en glasovn hvor temperaturen langsomt ændres. På den måde afspændes glasset, og det kan holde i evig tid ;)

Glas er et meget levende materiale og jeg er helt vild med det.:)

2 kommentarer:

  1. Skønt du ikke var super produktiv på workshoppen, så fik du til gengæld hygget i gennem med os her i Pederstrup - og det var bare super dejligt. Lærke nød det i særdeleshed.
    Kram fra din store datter.

    SvarSlet
  2. Åhh du er bare den sødeste :)
    Jeg nød også rigtig, rigtig meget, at vi kunne være hos jer og hygge og spise dejlig mad.Uhmm. At være sammen med Lærke er jo bare så skønt og livsbekræftende.
    Kramr til jer alle :)

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...