lørdag den 12. marts 2011

Jern- spætten!!

En jernspætte, det er der da ikke noget der hedder, vel ?? Nej, ikke så vidt jeg ved ;0))

Grunden er, at vi her til morgen, under morgenmaden, hørte flagspætten igen, igen.
Den er så vedholdende. Den pirker, larmer eller hvad det hedder på et udgået træ lige i nærheden. Den begynder når det lysner og den stopper når?? Øhh det husker jeg ikke. Men mon ikke den spiser lidt indimellem og så ellers stopper ved solnedgang. Den generer absolut ingen, det er en hyggelig lyd, forår er på vej og flagspætten ønsker sig en mage.

Da vi hørte den her til morgen, kom vi til at snakke om dengang vi havde en der brugte de jernrør antennen var fastgjort til. Og jeg siger bare, det var ikke nødvendigt med vækkeur. Det gav så mange svingninger og høje lyde at det tydeligt hørtes og mærkedes inden i huset.

Jeg husker ikke hvor mange gange jeg i natbluse og bare tæer, for ud af sengen, ud på terrassen,klappende i hænderne, råbende et eller andet, der bestemt ikke var beregnet for sarte øre.
Den holdt op et øjeblik, til den var sikker på jeg lå i min seng igen- så startede den forfra!

4 kommentarer:

  1. Her hakker de i takrennen. Virkelig noen bråkmakere:)

    SvarSlet
  2. Ja, kunne de bare nøjes med træerne.:)

    SvarSlet
  3. Ja, de er nogen små frækkerter de spætter...

    SvarSlet
  4. Ja KirstenK,men så hyggelige.

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...