onsdag den 25. maj 2011

Lige til at skilte med :)

IMG_7452

Sidste år lavede jeg nogle fine mærkater til mine planter i drivhuset.
  • Jeg tog ganske almindelige manilla-mærker, lagde dem ind i et lamineringsark, med pæn afstand.
  • Så blev de lamineret., og skidt pyt om de rørte lidt på sig, de skulle jo klippes ud bagefter
  • Så klippede jeg dem ud med en lille kant, ikke for tæt, de skal jo være tætte.
  • Så tog jeg hulmaskinen og klippede et hul så der kunne komme en snor igenem.
  • Sidst men ikke mindst, blev der skrevet sortsnavne på og så ud i tomaterne og hænge.

IMG_7456


I år var mærkerne jo stadig i god stand, men de sorter af tomater jeg havde sidste år er ikke de samme som i år.
Fandt spritflasken frem – ja ikke den drikbare- sprit på køkkenrulle og så ; vaske, vaske og mærkaten er lige så fin som ny og parat til et nyt navn, skrevet med min Penol.


IMG_7460

4 kommentarer:

  1. Rigtig god ide.
    Jeg bruger også ofte Manilla´er i drivhuset for at huske, hvilke tomater jeg skal knibe, og hvilke jeg skal holde fingrene fra. Sidst på sommeren ser mærkaterne nu noget forfaldne og elendige ud.

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...