onsdag den 18. maj 2011

Vinbjergsnegle spiser …

IMG_7431

….jeg ikke :) , har simpel hen ikke lyst til at prøve. Spiser gerne meget andet, prøver gerne nyt, men vinbjergsnegle – nej.

Men under min aftenrunde i haven, så jeg en af mine vinbjergsnegle i staudebedet, og undrede mig lidt over, hvorfor den var der.

Jeg tog fat i i den, løftede den forsigtigt op fra jorden – og idet jeg gjorde det trillede der noget fra sneglen og ned i et fint hul i jorden. Den lagde æg, jeg blev helt vild glad, lidt barnlig glad og kaldte på min mand som ikke syntes det var noget at råbe sådan op for, det syntes jeg – sådan.

I en fart, ind efter kamera, knipse, knipse og så på plads med sneglen. Det var så hyggeligt. Har altid været glad for vinbjergsnegle. Som barn lavede vi haver med små huse, indhegning, grene o.s.v. Hentede grønt til dem og kunne ikke forstå de var væk næste dag :) . Mine forældre lagde ansigtet i de rette folder og havde meget ondt af os.(som om)

vinbjergsnegleæg i jorden IMG_7430

7 kommentarer:

  1. Det er da et af naturens undere du har oplevet der - kan godt forstå din glæde!! Og sikke et fint billede af æggene - jeg vidste ikke, at det var dén måde de former sig på?!

    Jeg spiser heller ikke sneglene mere - når man får dem smager de oftest bare af smør og hvidløg.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå din begejstring;) Superflot billed du fangede der;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  3. Wauw, hvor er du heldig - nu får du forhåbentlig en masse vinbjergsnegle i haven. Jeg synes, det er så spændende at følge naturens gang, som du gør det her. Vi har også vinbjergsnegle, men det er nogle, jeg selv har importeret, når jeg finder dem rundt omkring :-)

    SvarSlet
  4. Hmm Madame Mine er altså også importerede, fra Sjælland ;0)

    SvarSlet
  5. Sikke en skøn naturoplevelse du fik.

    SvarSlet
  6. Jeg kan li dem både i haven og i maven:)
    Skønt billede af sneglefamilieforøgelsen.

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...