torsdag den 16. juni 2011

Han kunne ikke få et godt katteliv...meeen....

....mine børn, børnebørn, mand, mor og alle andre jeg kender lige nu -
de har det godt og de lever - det er vigtigt at holde sig for øje.

Dyrlægen ringede til mig straks hun havde røntgenfotograferet.
Der var brud på halen helt oppe ved basis.
Bækkenet var skubbet frem mod venstre.
Blæren kunne ikke holde på vandet.

Så beslutningen blev taget, så han blev aflivet mens han var i narkose.

Efterfølgende kørte jeg over til dyrlægen for at hente min transportkasse og for at se at han virkelig var død.

Ja, selvfølgelig siger dyrlægen ikke sådan noget for sjov, men jeg har det bedst når jeg har set det ved selvsyn.

Og han lå bare helt afslappet, ingen smerter - bare fin.
Trist, ja - men han fik da 2 gode år her hos os - skulle ha ' været aflivet hvis vi ikke havde taget ham og hans bror, dengang i september 2009.





Tigerdyret/Bølle 2009 november

8 kommentarer:

  1. Ja, døden er ikke rar, hvad enten det er mennesker eller dyr.

    SvarSlet
  2. Nej Lone det er den ikke. Men dyr er ikke mennesker og selvom jeg holdt af den skøre kat, som kunne stå på hovedet- næsten - for at blive kælet med - ja så græder jeg ikke over det. Jeg græder lover at han har haft så mange smerter og været så bange. Men er også glad over at han valgte at komme hjem.

    SvarSlet
  3. Han fik to gode år hos jer, og det er dejligt! Har du flere katte, Marianne?

    SvarSlet
  4. Ja Madame, jeg har en mere - tigerdyrets bror ;) Laban/ Panter . Det er dejligt. Jeg har jo haft kat siden jeg blev født :0)) så det ville være svært at undvære.

    SvarSlet
  5. Nåå jeg bliver da helt ked af at læse dit indlæg ;O( Godt den havde kræfter og styrke til at komme hjem, det er dog at foretrække, frem for at den bare "forsvinder".

    SvarSlet
  6. ps. min Nala-kat har 3 - 8 dage gl. killinger....sølvgrå....hvis....

    SvarSlet
  7. Åhh Lone du er en frister, nå men de skal jo være 12 uger inden de må flytte- så kan jeg måske nå at besøge dig inden og se dem :)

    SvarSlet
  8. Åh, det gør mig ked af det, at læse dette. Det er slemt - for mig er dyrene (læs: gravhundene) mine børn, så jeg ville græde snot over at det skulle ske for mit dyr. Blev han kørt over, mon?
    Men jeg kan godt forstå, at tanken om smerterne og angsten er det værste. Det ønsker man trods alt ikke for nogen.

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...