mandag den 27. juni 2011

øhh, strikkefastheden

passede vist ikke helt.
f-juni 2011
Den er blevet  lidt mindre end den anden, så jeg må findes en der kan passe den og som også kan li`den.

Garnet er Bomuld/hør fra garnpusheren, ekstremt lækkert blødt og dejligt at strikke af.

Den er dejlig, vejer kun 135 g, men desværre trækker den lidt skævt.

Ulla har strikket en del i det, og har på intet tidspunkt nævnt at det var et problem.
Tror kun det sker når man strikker rundt.

Men skidt pyt, det er ikke så meget den trækker, havde den været ensfarvet, tror jeg slet ikke jeg havde set det.

Har prøvet alle de gængse trick, men jeg kan ikke få den rettet op.

Da blusen er ens for og bag, ja så bruger man da bare den side hvor det kan ses,  som ryg :O)
men det bliver jo ikke mig :O(

Skal i gang med en sommercardigan i samme garn, strikkes i dobbelt garn - så finder jeg jo ud af det ;O)

7 kommentarer:

  1. Sød er den - kan dog godt se, at den trækker. Men mon ikke nogen kan li' den?!

    SvarSlet
  2. Hej mariannel

    Hvor er den fin, jeg bliver lige lidt misundelig over de smukke farver.
    Min Nille er "på vej", men det tager lidt tid, for her hygges med familien ;O)

    SvarSlet
  3. Det er lidt ærgeligt når strikketøjet trækker til denene side...og ofte et problem når man strikker rundt...og ja det er fordi den er stribet at man lægger mærke til det... Mon ikke du finder nogen der vil overtage den! God tirsdag til dig!

    SvarSlet
  4. Den er skøn - dejlig facon og farver, Marianne! Men det er synd, at den har drillet dig.
    Jeg strikker desværre så lidt, at jeg ikke engang kan huske, hvordan man slår masker op :O) Mit sidste strikketøj var vist en lille bluse til sønnike, da han var to år ... ;)

    SvarSlet
  5. Puha hvor er det super ærgerligt - jeg har også holdt lidt øje med og spurgt Ulla til strik i "garnet" da min første strikkeprøve virkede lidt ude af facon....:((

    Det med strikkefastheden behøver jeg vel ikke at bore i......vel....!!!

    Jeg er sikker på der kommer en der kan bruge en så skøn Nille i dejlige farver....og du må jo bare på den igen Mariannel :-)

    kh Jane

    SvarSlet
  6. Hej Marianne!
    Sød model i søde farver!!! Jeg har også strikket i det samme garn - men frem og tilbage på pindene, og det trak alligevel også skævt for mig. Jeg kunne godt rette det nogenlunde i våd tilstand, men det trækker lidt skævt igen når jeg bruger blusen. Kunne også se, at strikke-feen havde samme problem. Der må være et eller andet med vores teknik:-) God weekend fra Helle

    SvarSlet
  7. Hej Helle. Ja, lidt træls, men garnet er så utroligt lækkert. Lige nu strikker jeg en cardigan med dobbelt garn i de rosa farve, endnu er der ikke noget at se :0))

    Også dejlig weekend til dig.

    MarianneL

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...