søndag den 28. august 2011

Kan I huske de små søde ællinger ??









De er ikke små og søde mere - de er slagtet !!

I dag var dagen hvor vi slagtede ænder.

De var nu blevet så store at tiden var inde.

17 stykker ligger der i ekstra køleskabet.
Der skal de ligge til i morgen hvor de så ryger i fryseren.

Det et et stort arbejde, men vi har været med hele vejen og ved de har haft et rigtig godt liv.

Ligen siden æblerne begyndte at dratte ned af træerne, har de hver dag fået en bunke æbler( Skovfogedæbler) og de elskede det - nu er det slut og det er også dejligt.








Lige nu er der 4 små ællinger, 3 voksne ænder og 1 andrik.

Det er nu lidt hyggeligt :)


P.S. - og nej, vi har ikke spist andesteg i dag.

- indlæg lavet i BlogPress på min iPad.

7 kommentarer:

  1. Dejligt med god mad til fryseren! Jeg er vist lidt dobbeltmoralsk, for jeg elsker at spise and og kylling, men kunne selv krumme en fjer på deres hoveder :-) Bor I på en gård, Marianne?

    SvarSlet
  2. Uha, siger som Madame....og jeg har endda selv fjerkræ.

    SvarSlet
  3. Jeg kan da vist kun blive enig med de to foroven:)Sjovt nok så er det dejligt at spise maden..men jeg kunn ikke slagt dem....:)
    Det må da også være et kæmpe stykke arbejde...

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  4. Ja, MADAME vi bor på en gård, men har. Ikke landbrug . Tidligere havde vi også får og heste. Så stedet er aaalltt for stort til os :( , så vi er mestre i at lukke øjne og springe højdespring ;0))

    MADAME, LONE og SILJA. Ja, sådan er vi så forskellige, da vi havde får, kom slagteren hjem til os og slagtede lammene. Det var mig der fulgte dem til slagtebænken og holdt dem når boldtpistolen ramte dem! Så vidste jeg at de ikke havde lidt unødigt overlast. ;0/

    SvarSlet
  5. Ja det er et kæmpe arbejde med det slagteri.

    Hvorfor skal de ligge en dag i køleskabet først ? Jeg plejer bare at smække dem på frys med det samme.

    SvarSlet
  6. De skal heller ikke, jeg gør det for at de blir helt kolde og for at jeg ikke skal gøre alt på en dag :) så FRØSKUFFE det er bare for min skyld. Kan også saften finde på at lade dem ligge i 2 dage ( så modner de jo også lidt) alt afhængig af humør og energi.

    SvarSlet

Skriv en lille hilsen, kommentar eller hvad du føler for. Jeg elsker af få en lille besked.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...